I O N

ساخت وبلاگ

ایران آنلاین / محمدحسین پورکاظمی افزود: ثبت نام آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی سال 95 از امروز 30 دی تا 10 بهمن ماه 94 ادامه خواهد داشت.
وی اظهارکرد: متقاضیان می توانند با ورود به سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir از امروز تا دهم بهمن ماه سال جاری نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک خود اقدام کنند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید براین که دفترچه ی راهنمای ثبت نام و منابع آزمون ازطریق سامانه ی مذکور قابل دسترسی است، گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال 95 رشته های گروه پزشکی در روزهای 23 و 24 اردیبهشت 95 برگزارخواهد شد.
پورکاظمی تاکید کرد: داوطلبان برای دریافت هرگونه اطلاعات بعدی فقط به سامانه مذکور مراجعه کنند./ ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:31

ایران آنلاین / از آنجا که این اولین سفر دو مقام بلند پایه کشورمان به داووس، پس از اجرایی شدن برجام است انتظار می رفت استقبال قابل توجهی از این سفر بعمل بیاید اما براوردها در روز اول نشان می دهد که این استقبال بیش از حد تصور بوده است. 

ظریف و نهاوندیان که روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس جهانی اقصادی، به داووس سوئیس رفته اند اکنون با حجم گسترده ای از تقاضاهای دیدارهای دوجانبه و چند جانبه از طرف شخصیت های سیاسی و اقتصادی و ترافیک سنگین متقاضیان رسانه ای برای گفتگوهای رسانه ای مواجه شده اند.

منبع: ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:07

ایران آنلاین / اسحاق جهانگیری که در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور در تهران سخن می گفت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم به وظیفه و نقش خود در انتخابات به نحو مطلوب و شایسته عمل کنیم تا آثار مثبت آن برای ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بماند.

معاون اول رئیس جمهوری ضمن تشکر از وزیر کشور برای انجام وظایف و مسوولیت سنگین انتخابات در این مقطع حساس گفت: همه وزارتخانه ها باید کمک کنند انتخابات پیش رو به نحو مطلوب و خوب برگزار شود.

** برجام بخوبی به فرجام رسید
جهانگیری همچنین اجرای برجام را یک «توفیق ملی» خواند که به خروج ایران از دایره تحریم های ظالمانه انجامید. او گفت: برجام پیروزی منطق بر زور بود و به خوبی به فرجام رسید.
وی به دشواری های دولت در دو سال گذشته در این مسیر اشاره کرد و اظهارداشت: دشمنان ما به بهانه ای دروغین به نام رفتن ایران به سمت بمب هسته ای، انواع فشارها را به ملت ایران وارد کردند که تحریم های ظالمانه ، نماد اصلی آن بود.
معاون اول رییس جمهوری افزود: در دوران تحریم نزدیک ترین دوستان ما نتوانستند آنطور که ما توقع داشتیم کمک کنند البته ما معذوراتی که آنها با آن مواجه بودند را می دانیم و قطعا، دوستان زمان سختی ها را فراموش نخواهیم کرد.
جهانگیری گفت: اگر اراده مقام معظم رهبری بر به نتیجه رسیدن مذاکرات نبود، کار به خوبی پیش نمی رفت؛ همچنانکه اگر مدیریت شجاعانه و صبورانه دکتر روحانی نبود قطعا این مذاکرات نتیجه نداشت و اگر دانش، توانمندی ، شجاعت و تدبیر دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده نبود، مذاکرات به نتیجه نمی رسید.
وی تصریح کرد: با مجموعه این تدابیر و تلاشها و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، تهدیدها به فرصت تبدیل شد، سایه شوم جنگ و اقدام های پرهزینه از سر کشور دور گشت و خیلی ها فهمیدند که نمی شود با ملت ایران با زبان تهدید صحبت کرد. 
جهانگیری گفت: این پیروزی بسیار سخت و دشوار که شاید از جنگ هم دشوارتر بود، در میدان مذاکره و دیپلماسی به دست آمد.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: این پیروزی علاوه بر شجاعت، قاطعیت و تدبیر به صبر هم نیاز دارد و نیازمند آن است کسانی که در میدان هستند از آبرو و اعتبار شخصی خود مایه بگذارند و از پیچ و خم گفت و گو با ظرافت و به موقع عبور کنند؛ جایی که نیاز است نرم، و جایی که نیاز است سخت و تند برخورد کنند.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: حاصل این تلاش ها این شد که هم اینک پیروزی منطق بر زور و گفت و گو بر تهدید را شاهدیم و راهی را باز کرده ایم که می شود مسائل پیچیده دنیا را حل کرد. 
وی گفت: مساله سوریه و یمن را هم به جای بمب هایی که بر سر مردم می ریزند می شود با گفت و گو حل کرد. 
جهانگیری ادامه داد: اگر اهل منطق و گفت و گو باشیم، می شود خیلی از اقدامات را با روش منطقی و گفت و گو حل کرد اما همه باید بدانیم که این پیروزی نه مختص دولت بلکه نظام و رهبری است چون اگر اراده مقام معظم رهبری بر این نبود که ما در این توافق و گفت و گو پیروز شویم قطعا به نتیجه نمی رسید. 
جهانگیری اضافه کرد: حمایت های بموقعی که رهبر معظم انقلاب داشتند، تذکرهایی که می دادند و نرمش قهرمانانه ای که بر آن تاکید داشتند به ما کمک کرد به پیروزی برسیم.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: اگر مدیریت شجاعانه و تحمل های سخت روحانی و دانش و توانمندی آقای ظریف هم نبود قطعا مذاکرات به نتیجه نمی رسید. 
جهانگیری با اشاره به تصمیم گیری در تمام سطوح از رهبری، رئیس جمهوری، تیم مذاکره کننده و اهتمام در کشور برای به سرانجام رسیدن مذاکرات گفت: یکی از دلایل موفقیت این بود که تمام ارکان نظام کمک کردند تا این مساله به خوبی پیش رود. 
وی ادامه داد: دولت ، مجلس و مخصوصا آقای لاریجانی هم کمک ویژه ای در این زمینه کردند که باید قدردان زحمات ایشان بود. 
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: این پیروزی، پیروزی یک رویکرد و یا جریان سیاسی نبود بلکه پیروزی ملت ایران است و باید از آن به عنوان پیروزی نظام و ملت ایران یاد کرد و تا می توانیم باید از آن بهره برداری مطلوب کنیم. 
جهانگیری گفت: کشور اکنون از موقعیت ریسک عبور کرده و در موقعیت جدیدی قرار گرفته که امید مردم به آینده بیشتر شده است. دولت و ملت خوشحالند اما نمی دانند چرا عده ای بی جهت ناراحتند. 
جهانگیری تصریح کرد: همه باید این پیروزی را قدر بدانیم و دولت به درجه ای از بلوغ رسیده که بگوید این کار را تمام نظام کرده است و باید به این سمت پیش رویم و از آن استفاده مطلوب داشته باشیم. 

منبع: ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:07

ایران آنلاین /حدود بیست خبرنگار و عکاس ژاپنی امروز در حالی در تمرینات امیدها حضور پیدا کردند که این اتفاق برخلاف خواست سرمربی امیدها بود. 


محمد خاکپور بعد از گذشت 15 دقیقه تمام خبرنگاران و عکاسان را از زمین تمرین به بیرون هدایت کرد اما آن‌ها که تصمیم نداشتند تا محل تمرین را ترک کنند از بیرون زمین و از بین فنس ها به تماشا، تهیه گزارش و تصویر از تمرین امیدها پرداختند و تذکرات محمد مایلی کهن و سایر مسئولان نیز در این مورد کارگشا نبود. 

سماجت ژاپنی باعث عصبانیت شدید سرمربی امیدها و باعث شد تا امیدهای ایران کارهای مربوط به مسائل تاکتیکی را تا گذشت دقایق زیادی از آغاز تمرین انجام ندهند.

منبع: ورزش سه

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:07

ایران آنلاین /ظریف روز چهارشنبه پیش از حضور در نشست داووس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: برنامه های نظامی ایران ماهیت دفاعی دارد.

آمریکا روز یکشنبه تحریم هایی را علیه 11 فرد و نهاد که به ادعای او در برنامه های ساخت موشک بالستیک در ایران مشارکت دارند، وضع کرد.
به نوشته آسوشیتدپرس، ایران یکی از محورهای نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد در داووس خواهد بود.
نشست مجمع عمومی اقتصاد در داووس هر سال با حضور حدود دو هزار و 500 رهبر سیاسی، اقتصادی، نخبگان و رسانه های جهان برای بحث درباره مهمترین چالش های بین المللی بویژه در حوزه اقتصادی تشکیل می شود. 

منبع:ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:39

ایران آنلاین /«باراک اوباما، نخستین رییس‌جمهور رنگین پوست آمریکا سال آینده پس از پایان دو دور ریاست جمهوری، پلاک شماره 1600 خیابان پنسیلوانیای واشنگتن (کاخ سفید) را برای همیشه ترک خواهد کرد اما مقصد بعدی نخستین رییس‌جمهور رنگین پوست آمریکا (چهل و چهارمین رییس‌جمهور) کجاست؟خبرگزاری فرانسه با پرسیدن این پرسش با انتشار گزارشی نوشت:

سابقه نشان داده است روسای جمهوری آمریکا به ندرت ممکن است پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری در پایتخت بمانند.

جیمی کارتر پس از پایان یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری به زادگاه خود، ایالت جورجیا بازگشت و رونالد ریگان نیز به کالیفرنیا رفت.

بیل کلینتون نیز در نیویورک زندگی جدیدی را آغاز و در آنجا بنیاد کلینتون را تاسیس کرد. این همان شهری بود که همسرش هیلاری نیز در آن فعالیت داشت و برای نخستین بار به عنوان سناتور از این ایالت به سنا راه یافت.

هیچکس هنوز دقیقا نمی‌داند پس از 20 ژانویه 2017 (تاریخ ترک کاخ سفید از سوی اوباما) شغل و مقصد و خانه بعدی رییس‌جمهوری آمریکا کجا خواهد بود.

برخی گمانه‌ها حاکی است آنها (خانواده اوباما) ممکن است به " پالم اسپرینگز" و یا " هونولولو" یعنی جایی که زوج اوباما در آنجا سرمایه‌گذاری شخصی داشته و املاکی خریده‌اند بروند اما هنوز رسما این موضوع قطعیت ندارد.

شخص اوباما به شهر شیکاگو متصل است؛ جایی که زندگی سیاسی و حرفه‌ای خود را آنجا آغاز کرده است و در این شهر پیروزی بزرگی را پس از انتخابات نوامبر 2008 جشن گرفت. همچنین اینک بنیاد و کتابخانه اوباما در این شهر بادخیز آمریکا واقع شده است.

اوباما سال گذشته هنگام افتتاح کتابخانه اوباما در شیکاگو در سخنانی درباره این شهر گفت: "همه رشته‌های زندگی من به شیکاگو برمی‌گردد و من در این شهر بود که به معنای واقعی کلمه مرد شدم. اینجا جایی است که برای نخستین بار با همسرم آشنا شدم و جایی است که فرزندان من به دنیا آمدند."

با این حال هنوز قطعی نشده است که شهر شیکاگو اقامتگاه بعدی خانواده اوباماست.

"پیتر اسلوین"، استاد دانشگاه نورث وسترن در حومه شیکاگو و نویسنده کتاب "زندگی میشل اوباما" دراین‌باره معتقد است: شیکاگو دیگر برای اقامت رییس‌جمهور آمریکا و خانواده اوباما کمی کوچک به نظر می‌رسد.

اوباما تاکنون برابر پرسش‌های خبرنگاران درباره مقصد بعدی خانواده رییس‌جمهوری گفته است، به موقع با توجه به اولویت‌های خانواده در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

اوباما در سال 2013 در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا از این که خانواده‌اش (میشل و مالیا و ساشا) به خاطر ملاحظات رییس‌جمهوری او برنامه‌های شخصی خود را تغییر داده و فداکاری می‌کنند، قدردانی کرد.

در اوایل سال 2017 و زمان ترک کاخ سفید از سوی اوباما و خانواده‌اش، مالیا دختر بزرگ اوباما به دانشگاه خواهد رفت. او هم‌اینک در دبیرستان خصوصی "سیدول فرندز" در واشنگتن تحصیل می‌کند.

اسلوین معتقد است شاید اوباما نیز همانند سلفش (بیل) کلینتون دست به اقدام بزرگی بزند و وارد گود نقش‌آفرینی در پلاتفرمی جدید شود. اسلوین در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفت: دوستان خانواده اوباما انتظار دارند آنها در واشنگتن بمانند یا به نیویورک نقل مکان کنند.

از نظر اسلوین شهر نیویورک این امکان را برای خانواده اوباما فراهم می‌کند که در موقعیتی فعال‌تر (برای فعالیت‌های آتی‌شان) ظاهر شوند. در حالی که شیکاگو کمتر این مزیت را دارد.

میشل اوباما که وکیلی حرفه‌ای است امکان ورود به سیاست پس از پایان دوران ریاست جمهوری همسرش و تبدیل شدن به هیلاری کلینتون جدید در آمریکا را رد کرده است. اوباما چند هفته پیش در یک مصاحبه اعلام کرد: سه چیز در دنیا است که به طور کامل قطعیت دارد: مرگ، مالیات و عدم حضور میشل اوباما در آینده به عنوان نامزد ریاست جمهوری.

یک چیز برای اوباما حل شده است: این خانواده مشکل مالی خاصی نخواهند داشت. اوباما که خود دستی در قلم دارد انتظار می‌رود پس از پایان دوران ریاست جمهوری با نوشتن کتاب خاطراتش درآمد خوبی کسب کند.

"مارک آپدرگروف"، مورخ و مدیر کتابخانه لیندون جانسون در شهر آستن تگزاس در این‌باره معتقد است: خاطره‌نویسی سنتی رایج و مرسوم برای روسای جمهوری آمریکا به منظور کسب درآمد پس از پایان دوران ریاست جمهوری است.

علاوه بر آن "سخنرانی پولی" در آمریکا و دیگر کشورهای جهان نیز می‌تواند منبع درآمد خوبی برای روسای جمهور بازنشسته باشد.

فعالیت‌های خیریه؟ دادگاه عالی؟

اوباما پیشتر گفته است که امیدوار است با جوانان در محله‌های فقیرنشین شهرهای آمریکا که در آنجا نرخ ترک تحصیل، بیکاری و حبس بالاتر از جاهای دیگر است برای خلق "فرصت برابر" به معنای واقعی کلمه همکاری کند.

سابقه نشان می‌دهد در حالی که برخی روسای جمهوری آمریکا پس از پایان دوران ریاست جمهوری ترجیح داده‌اند به گوشه‌ای رفته و عزلت بگیرند اما برخی دیگر از آنها پس از دوران ریاست جمهوری مرحله دوم فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

جان کویینزی آدامز، رییس جمهوری اسبق آمریکا که در سال 1829 در انتخابات برای راهیابی مجدد به کاخ سفید شکست خورد، به کنگره بازگشت و تا پایان عمر فعالیت خود را در کنگره متمرکز کرد. او در جریان ماجرای لغو برده‌داری فعالیت‌های گسترده و سخنرانی‌های فصیحی در کنگره داشت.

ویلیام هوارد تافت، رییس جمهوری اسبق آمریکا (1909 – 1913) نیز پس از پایان یک دوره ریاست جمهوری به عنوان رییس دادگاه عالی آمریکا به فعالیت مشغول شد.

آیا اوباما نیز که پیشتر رییس بخش حقوق هاروارد بوده و هنگام خداحافظی با کاخ سفید 55 ساله خواهد بود، تمایل به ورود به سیستم قضایی و دادگاه عالی آمریکا را خواهد داشت؟ او در اکتبر 2014 در مصاحبه با نیویورکر به این احتمال این گونه پاسخ داد: فکر می‌کنم سیستم قضایی برای من بیش از حد رهبانی است. من شش سال رییس‌جمهور بوده‌ام و قرار است دو سال دیگر هم در این حباب باقی بمانم. به نظرم باید مدتی را بیرون از جایگاه ریاست جمهوری سر کنم.

با این حال تجربه دو رییس‌جمهور اسبق دموکرات آمریکا یعنی کارتر و کلینتون در تاسیس بنیادهایی جهانی و فعالیت‌هایی ورای مرزهای آمریکا به عنوان راهنما پیش چشم رییس‌جمهور آمریکاست.

برخی شایعات هم حاکی است اوباما ممکن است برای تدریس (در رشته حقوق) به دانشگاه کلمبیا یعنی همان محل تحصیلش در دهه 1980 برود.

او درباره علاقه‌اش به تدریس به نیویورکر گفته است: من تدریس را خیلی دوست دارم. دلم واقعا برای سروکله زدن با دانشجویان و کلاس‌های درس تنگ شده است.

از نظر "مارک آپدرگروف" مورخ، تاریخ دهه‌های گذشته آمریکا نشان می‌دهد "فعالیت‌های پس از دوران ریاست جمهوری" حتی می‌تواند تاثیری مثبت بر ترمیم وجهه روسای جمهوری آمریکا داشته باشد. او معتقد است: به نظر من روسای جمهور بازنشسته می‌توانند در این مرحله با انجام فعالیت‌هایی میراث گذشته کارنامه کاری خود در کاخ سفید را ترمیم کنند.» / عصرایران

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:39

ایران آنلاین / یکی از شاهدان عینی این ماجرا دقایقی قبل به ایرنا گفت: حوالی ساعت 12 ظهر امروز یک مرد میانسال که از نظر ظاهری و روحی، شرایط مناسبی نداشت، قبل از رسیدن مترو به داخل ایستگاه، خود را بر روی ریل قطار انداخت.

وی افزود: نامبرده حدود یک دقیقه بر روی ریل قطار قرار داشت که ماموران ایستگاه مترو و نیروی انتظامی به سرعت وارد عمل شده و این مرد را از محدوده عبور قطار خارج کرده و به محوطه ایستگاه انتقال دادند.
به گفته این شاهد عینی، فرد مورد نظر ظاهرا دارای مشکل روحی و روانی است. / عصر ایران

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:39

ایران آنلاین / دانشمندان دانشگاه سائوپائولو در برزیل دو داروی رایج بی‌حسی موسوم به پریلوکائین هیدروکلراید و لیدوکائین هیدروکلراید را با یک پلیمر برای تشکیل یک هیدروژل ترکیب کردند. این پلیمر برای چسبناک کردن ترکیب، به آن اضافه و به دیواره دهان خوکها اعمال شد.

با استفاده از فرآیندی موسوم به یونتوفورزیس، یک جریان الکتریکی ملایم و بدون درد به داخل این هیدروژل اعمال شد. در نتیجه، نفوذ پریلوکائین هیدروکلراید به داخل بافت 12 برابر افزایش یافت و تاثیر بی‌حسی آن نیز نه تنها بسیار سریعتر بود، بلکه همچنین دوام بیشتری داشت.

دانشمندان اکنون در حال ساخت یک دستگاه یونتوفورزی هستند که بطور خاص برای استفاده در دهان طراحی شده است. البته دانشمندان مدعی هستند که این فناوری یا شاخه‌های آن می‌تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد.

این تحقیق در مجله Colloids and Surfaces B: Biointerfaces منتشر شده است./ خبر آنلاین

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:59

ایران آنلاین / تئاتر خیابانی از جمله گونه‌های نمایشی است که باید با مؤلفه‌هایی همراه باشد تا به بهترین شیوه، اجرا شود و مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه هم حضور مردم جامعه از تمامی اقشار است، چراکه تئاتر خیابانی یکی از بهترین راه‌های انتشار یک اثر نمایشی است و به سبب نزدیکی و بی‌واسطه بودن آن بسرعت می‌تواند انسان را به تفکر وا دارد.

ضمن آنکه تئاتر خیابانی در کل دنیا با عنوان تئاتر مردمی، اجتماعی، اعتراضی، سیاسی و‌... شناخته می‌شود و هنرمندان این شاخه معمولاً از دردها می‌گویند و رنج‌ها و خوشی‌ها و ناخوشی‌های جامعه امروز را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند.
اما انتشار خبر سه‌شنبه گذشته، تمام معادلات تئاتر خیابانی را برهم زد؛ خبری که مضمون آن اجرا شدن آثار خیابانی تئاتر فجر در محوطه باز برج میلاد بود. شاید در قضاوت اولیه، این خبر خیلی خوشایند به‌نظر برسد که بالاخره تئاتر هم به کاخ جشنواره فیلم نزدیک شد اما به‌واقع هیچ جای خوشحالی ندارد چراکه این بدعت، از سوی جشنواره نه تنها کمکی به تئاتر خیابانی نمی‌کند، بلکه می‌تواند این‌گونه نمایشی را از مؤلفه‌های اصلی و کاربردی‌اش نیز دور کند.
بی‌شک تئاتر خیابانی هنوز به آن اندازه حائز اهمیت نشده که مخاطبان برای دیدن یک نمایش مشخص شده در جدول آثار اجرایی تئاتر فجر، راهی نقطه خاصی شوند و چه بسا که آن نقطه خاص محوطه‌ای در کنار برج میلاد باشد، جایی که برای حضور نمی‌توان با پای پیاده و اتوبوس و مترو به آنجا رفت. حتی زمانی که جشنواره فیلم فجر هم در آن برگزار می‌شود، در ساعت‌های مختلف همواره شاهد عده‌ای از خبرنگاران هستیم که تمایل به رفتن دارند اما به دلیل نداشتن خودرو این امکان برایشان مهیا نیست و ناچار در انتظار وسیله‌ای می‌مانند تا آنها را از «آبادی برج میلاد» به شهر برساند.
حالا با این توضیحات فکر می‌کنید مخاطبان اصلی تئاترهای خیابانی در آنجا چه کسانی هستند؟! چند درصد این مخاطبان ـ اگر مخاطبی وقت بگذارد و به تماشا بایستد ـ از اقشار متوسط جامعه هستند؟! چند درصد آنها به نمایش خیابانی علاقه دارند؟! و... به‌هرحال محوطه باز برج میلاد، پارک لاله یا جلوی تئاترشهر نیست که مدام مردم در حال رفت و آمد باشند. اغلب افرادی که به آنجا آمد‌و‌شد می‌کنند صرفاً یا برای بازدید از برج آمده‌اند یا خرید از مراکز خرید آن مجموعه. بنابراین بدعت و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای نمایش‌های خیابانی در محوطه برج میلاد، تنها نتیجه ای که دارد این است که مردم سطح شهر از این گونه نمایشی دور می‌شوند و در مقابل هم تئاتر خیابانی مهم‌ترین مؤلفه‌اش را از دست خواهد داد.

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:59

دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

تاریخ : 1394/10/30 - 16:19

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 199 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:59

ایران آنلاین / خاویر پرس، سه‌شنبه هفته‌ آینده به بروکسل سفر خواهد کرد و در پارلمان اروپا از ر‌ئال‌ ماد‌رید و اتلتیکومادرید به خاطر مساله قرارداد با بازیکنان 18 سال دفاع خواهد کرد.

هفته‌ گذشته دو تیم مادریدی به خاطر تخلف در انتقال بازیکنان زیر سن قانونی، از خرید بازیکن در تابستان 2016 و ژانویه 2017 توسط فیفا محروم شدند.

رییس لالیگا اعلام کرد از طرف این سازمان علیه فیفا شکایت خواهم کرد. این شکایت علیه فیفا، برخورد جدیدی میان لالیگا و فدراسیون فو‌تبا‌ل این کشور به حساب خواهد آمد چون آنخل ویار، رییس این فدراسیون که نایب رییس فیفا نیز است نتوانست مانع محرومیت تیم‌های اسپانیایی شود.

علاوه بر مساله بازیکنان زیر 18 سال‌، پیش از این تباس شکایتی علیه یوفا و فیفا به خاطر تغییر جا‌م جها‌نی قطر به دادگاه بین‌المللی ورزش فرستاده بود./ایسنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:40

ایران آنلاین / ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در ریاض گفت: عربستان و چین برای تحقق صلح و امنیت در جهان تلاش می‌کنند.

ملک سلمان تاکید کرد: چالش‌هایی که جهان با آن مواجه است و در راس آن تروریسم، همبستگی و اتحاد جامعه جهانی را برای مقابله با آن می‌طلبد. جامعه جهانی باید به اصولی که در منشور سازمان ملل آمده به ویژه عدم مداخله بر امور داخلی کشورها و احترام به حاکمیت آنها عمل کند تا امنیت و صلح میان کشورها حاکم شود.

رئیس جمهوری چین نیز بر تمایل کشور خود برای تقویت همکاری میان دو کشور و ادامه روابط دوستانه با عربستان تاکید کرد و اقدامات ملک سلمان را برای افزایش توسعه و رشد در عربستان ستود.

خبرگزاری واس اعلام کرد که دو طرف درباره روابط دو جانبه و همکاری مشترک و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تنش‌های اخیر میان عربستان و ایران بحث و گفت‌وگو کردند.

همچنین با حضور رهبران عربستان و چین 14 توافقنامه و یادداشت تفاهم میان دو کشور در زمینه همکاری اقتصادی و تکنولوژیک امضا شد.

ریاض یادداشت تفاهمی را با چین برای ایجاد تاسیسات هسته‌ای در عربستان امضا کرد و دو طرف با "ایجاد مکانیسمی برای ادامه مذاکرات درباره مبارزه با تروریسم توافق کردند."

سفر رئیس جمهور چین به ریاض در حالی صورت گرفت که اخیرا تنش‌های دیپلماتیک میان عربستان و ایران بالا گرفته است.

چین یکی از کشورهایی است که در مذاکرات گروه 1+5 با ایران درباره پرونده هسته‌ای نقش داشت. عربستان و همپیمانانش از توافق هسته‌ای ایران و غرب ناراضی هستند.

منبع:ایسنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:40

ایران آنلاین / نیکی کریمی در پاسخ به اینکه چرا آلمان را برای شروع تور اروپایی خود انتخاب کرده است، گفت: معمولاً برنامه ریزی خوبی در آلمان هست که در فرانسه، ایتالیا و انگلیس نیست. شاید به این خاطر که ایرانیان در آلمان زیاد هستند، ولی علت دقیق آن را نمی دانم.
هنرپیشه فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی افزود: چون خانواده خودم مهاجر هست و والدینم در لندن زندگی می کنند، دوست دارم مهاجران فیلم های ما را ببینند و از این طریق نوعی تبادل فرهنگی صورت بگیرد. با توجه به اینکه در جشنواره های زیادی حضور دارم، شاهدم که مهاجران کشورهایی مثل چین و ترکیه هفته های فیلم برگزار می کنند و خیلی فعال هستد که امیدوارم ایرانیان مقیم خارج نیز بتوانند چنین فعالیت هایی را انجام بدهند.
سینماگر ایرانی در باره علت موفقیت فیلم های ایرانی در خارج به ویژه آلمان و جشنواره برلینانه، گفت: معمولاً در جشنواره های زیادی شرکت می کنم و تجربه نشان داده که همه در روز اکران فیلم های ایرانی منتظرند اتقافی رخ دهد و برای دیدن فیلم ایرانی بی تابی می کنند.
وی افزود: علت اشتیاق به سینمای ایران در خارج این است که می دانند ما فیلم های شاعرانه و انسانی می سازیم. این باور در طول سال ها شکل گرفته که در فیلم ایرانی اتفاقی می افتد که در فیلم های دیگر نیست. البته برخی مواقع ممکن است یک جشنواره، فیلمی را بر اساس معیارهای سیاسی انتخاب کند و شاید به این خاطر باشد که بخواهد، یک شوی انسانی یا اجتماعی را به نمایش بگذارد، اما با توجه به اینکه هم به عنوان بازیگر و هم داور در جشنواره ها شرکت کرده ام، باید بگویم انتخاب فیلم های برگزیده از سوی جشنواره ها معمولاً سیاسی نیست.
کارگردان ایرانی در رابطه با کیفیت سینمای آلمان و افق همکاری در این زمینه با ایران، گفت: با توجه به سابقه 25 ساله سینمایی، فیلم های جدید زیادی را تماشا می کنم ولی متأسفانه باید بگویم فیلم آلمانی خوب کم می بینم و به نظر من سناریوها تفکربرانگیز نیست. من به موسیقی و ادبیات آلمان علاقه زیادی دارم، ولی بازتاب این فرهنگ و روح ادبیات آلمانی در فیلم های آنها خیلی کم بازتاب می یابد که علت آن را نمی دانم.
برنده چندین جایزه در جشنواره های معتبر بین المللی در باره فعالیت های سینمایی خود، اظهار کرد: در رابطه با کار بازیگری اگر به عقب بر می گشتم، ممکن است بگویم شاید بهتر بود یک کاری را جور دیگری انجام می دادم ولی در رابطه با فیلم سازی نمی توانم این را بگویم.
کریمی افزود: همان گونه که خیلی از فیلم سازها می گویند من هم باید بگویم که فیلم ها مثل بچه های آدم هستند و ساخت هر کدام در زمان خود بنا به دلایلی بوده است.

باید از هموطنانی که برای دیدن فیلم آمده اند قدردانی کنم. این استقبال برای من به عنوان یک فیلم ساز خیلی لذت بخش است و به عنوان فردی که شاهد اهمیت حفظ ارتباط هموطنان با ایران هست و از اینکه خیلی دوست دارند فیلم ایرانی ببینند، خرسندم

کارگردان «شیفت شب» همچنین ادامه داد که این فیلم بر اساس موقعیت تحریم ها و مسایل اقتصادی ایران بود. خیلی خوشحال هستم که این اثر مورد توجه مردم قرار گرفت و توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. فکر می کنم این نهایت آرزوی یک فیلم ساز است که مخاطبان پیام اثرش را بگیرند.
کریمی در باره اینکه آینده خود را بیشتر در بازیگری یا کارگردانی می بیند، گفت: هر دو. من در فیلمی بازی داشتم که به جشنواره ونیز رسیده بود. فیلم نامه های زیادی هم به دستم می رسد. اگر فیلم نامه ای خوب باشد همانطورکه فیلم سازی برایم لذت بخش است، از آن لذت می برم. اگر فیلم نامه خوب نباشد، بازی نمی کنم و واقعاً روی انتخاب دقت می کنم، مانند امسال که فقط در یک فیلم بازی کردم، اما فیلم سازی برایم لذت بخش است چون خودم داستان را می نویسم، بنابر این آخر کار، چیزی را که فکر می کنم می سازم و سفارشی کار نمی کنم.
وی در باره وضعیت کنونی صنعت سینما در ایران تاکید کرد: ارزیابی من خیلی خوب هست، زیرا در زمان حاضر فیلم های زیادی در کشور ساخته می شوند، به ویژه فیلم های خوب و چون همیشه به کشورهای مختلف سفر می کنم، می توانم با قاطعیت بگویم که بازتاب این برآیند را شاهدم. کریمی ادامه داد: می بینم سالانه در سینمای ایران چند فیلم خوب ساخته شده و سینمای یک کشور دیگر چند اثر داشته است. متعصب نیستم، ولی واقعیت این است در ایران فیلم های خوب با وجود روند دریافت مجوز و مشکلات عدیده دیگر، زیاد ساخته می شود و با همه این مسائل، فیلم ساز موفق می شود فیلم های خوب این چنینی بسازد. باید به فیلم سازهای ما جایزه بدهند، زیرا در ایران واقعا استعدادهای خیلی خوبی داریم.
این کارگردان در رابطه با چشم انداز برقراری ارتباطات فرهنگی با کشورهای دیگر در دوران پساتحریم گفت: چند سال پیش زمانی که خیلی ها امید نداشتند، من امیدوار بودم، زیرا گریز راه نیست. وقتی کار بلدیم، باید بنویسیم، نقاشی کنیم، فیلم بسازیم و الان هم طبق همان تفکری که داشتم ، استدلال می کنم و امیدوارم اکنون بتوانیم از موقعیت های به وجود آمده استفاده کنیم و در سطح بین المللی حفظ کنیم.
کریمی در رابطه با چگونگی همکاری ایران و آلمان در ساخت فیلم های مشترک نیز گفت: حتماً همکاری خوبی می تواند وجود داشته باشد. ما انستیتوی گوته را در ایران داشتیم و داریم و فکر می کنم می توان همکاری های خوبی داشت. در زمان حاضر همکاری خیلی خوبی بین جشنواره برلین با ایران هست و خیلی به سینمای ایران علاقه مندند، اما تعجب آور است که در بخش محصولات مشترک سینمایی ضعیف هستیم.
وی ادامه داد: اما در دوران پساتحریم اصولاً باید تعداد محصولات مشترک بیشتر شود و امیدوارم این اتقاق هم بیافتد. افزون بر این، شمار ایرانیان در آلمان خیلی زیاد است و می شود راجع به داستان زندگی آنان در خارج یا در باره ایرانی های نامدار و موفق در این کشور فیلم ساخت.
کارگردان شیفت شب گفت: در لندن پاکستانی ها و هندی ها درباره مهاجران خود فیلم زیاد می سازند و حتی ادبیات مهاجرت آنها بسیار قوی هست. به عنوان نمونه «چومپا لاهیری» هندی تبار در جمع نویسنده های موفقی است که داستان های زیادی در رابطه با مهاجرت نوشته است. اما متاسفانه در این رابطه زیاد کمبود داریم.
وی با ارزشمند خواندن حضور ایرانیان ساکن آلمان برای دیدن فیلم شیفت شب، اظهار کرد: باید از هموطنانی که برای دیدن فیلم آمده اند قدردانی کنم. این استقبال برای من به عنوان یک فیلم ساز خیلی لذت بخش است و به عنوان فردی که شاهد اهمیت حفظ ارتباط هموطنان با ایران هست و از اینکه خیلی دوست دارند فیلم ایرانی ببینند، خرسندم./ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:40

ایران آنلاین /محمدرضا نعمت‌زاده درباره گشایش ۱۰۰۰ ال سی در روزهای ابتدای اجرای برجام گفت: تقاضا بر هر اساسی که باشد، اعتبارات اسنادی گشایش می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد اما برای گشایش ۱۰۰۰ ال‌سی تعریف شده، مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید و صنعت، بیشترین حجم را به خود اختصاص داده‌اند، ضمن اینکه بخشی از این گشایش ال‌سی برای واردات ماشین‌آلات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان برای موافقت با گشایش ۱۰۰۰ ال‌سی، تمرکز خاصی نداریم و این کار جاری بانک‌ها است که قبلا به صورت غیرمستقیم انجام می‌دادند اما اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها، به صورت مستقیم این کار صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: در خصوص ۱۰۰۰ ال سی که به مروز بعد از برداشته شدن تحریم‌ها در حال گشایش است، صنعت خاصی مورد حمایت نبوده و همانطور که گفتم این کار جاری بانک‌ها است که براساس تقاضاهای وارده، گشایش ال سی صورت می‌گیرد.

در همین حال، ولی‌اله سیف رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه «گشایش» اعتبار اسنادی از روند رو به رشدی برخوردار شده است، گفته است: آمار اعلامی ریاست جمهوری در ارتباط با «گشایش» یک هزار اعتبار اسنادی  از منظر عملیاتی‌ مورد تایید بانک مرکزی و صحیح است؛ بانک‌های کشور بیش از هزار پرونده را دریافت و گشایش کردند و با برقراری ارتباط با بانک‌های کارگزار خارج از کشور، فرآیند اجرایی شدن اعتبار اسنادی عملیاتی شد. 

سیف با بیان اینکه پرونده های این اعتبارات اسنادی در روز یکشنبه گشایش و بخش عمده ای از آن تا به حال ابلاغ شده و بقیه در شرف ابلاغ به کارگزاران ذیربط در کشورهای مختلف است، افزوده است: بانک مسقط یکی از این کارگزارهاست و روز یکشنبه، روز کاری آنها محسوب می‌شود.

منبع:مهر
 

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:06

ایران آنلاین /نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید امروز چهارشنبه در بازار ۹۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، طرح قدیم ۹۲۲ هزار تومان، نیم سکه ۴۶۳ هزار تومان، ربع سکه ۲۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی ۹۳ هزار و ۷۱۰ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۰۹۶ دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۶۱۰ تومان، هر یورو را ۳۹۸۰ تومان، هر پوند را ۵۱۸۰ تومان، لیر ترکیه ۱۲۲۰ تومان و درهم امارات را ۹۹۳ تومان اعلام کردند.  

جدول قیمت سکه و ارز در روز چهارشنبه

(قیمت‌ها به تومان)

نوع سکهقیمت بازار
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید۹۲۲۵۰۰
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم۹۲۲۰۰۰
نیم سکه۴۶۳۰۰۰
ربع سکه۲۴۹۰۰۰
گرمی۱۷۰۰۰۰
هر گرم طلای ۱۸ عیار۹۳۷۱۰
نوع ارز 
دلار۳۶۱۰
یورو ۳۹۸۰
پوند۵۱۸۰
درهم۹۹۳
لیرترکیه۱۲۲۰

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:06

ایران آنلاین /شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز چهارشنبه بازار سرمایه با ۴۴۴ واحد افزایش به رقم ۶۶ هزار و ۵۶۲ واحد رسید.

بر این اساس ارزش معاملات بازار سرمایه امروز به ۲۹۸ میلیارد تومان رسید.

شاخص بازار اول امروز ۲۹۹ واحد، شاخص بازار دوم ۱۰۴ واحد و شاخص صنعت ۴۴۴ واحد بالا رفت.

منبع:مهر
 

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:06

ایران آنلاین/ خبرنگار «بی‌بی‌سی» می‌گوید دولت آمریکا با توجه به تابعیت دو گانه او، معافیت‌های قبلی از روادید را برای او و دو شهروند دیگر انگلیس لغو کرده است.

«رعنا رحیم‌پور»، خبرنگار رسانه دولتی انگلیس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار عکسی گریان نوشت: «سه روز بعد از رفع تحریم‌های ایران، آمریکا به من و دو شهروند دیگر انگلیس معافیت ویزا نداد، چون ما تابعیت ایرانی هم داریم.»

---

منبع:میزان

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:34

ایران آنلاین /  متوسط شاخص سهام نیکی 225 در معاملات امروز با 3.7 درصد کاهش معادل 632 واحد در 16 هزار و 416 واحد بسته شد که پایین ترین رقم از اکتبر سال 2014 «مهر 93» به این طرف بود.
«نیکی» مشهورترین شاخص تغییرات قیمت در بورس اوراق بهادار توکیو در ژاپن است.
شاخص نیکی 225 «Nikkei 225» مبین تغییرات بهاء سهام شرکت های عمده از صنایع مختلف نظیر خودروسازی، کشتی سازی، صنایع ارتباطی، صنایع غذایی، شیلات، نساجی، بانکداری، بیمه و شیمی است و برپایه «ین» محاسبه می شود.
شاخص ارزش سهام توکیو «تاپیکس» نیز با 51 واحد افت در 1338 واحد بسته شد.
علت این افت، کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی و نگرانی سرمایه گذاران از وضعیت بورس و بالارفتن ارزش ین در برابر دلار اعلام شده است.
خبرگزاری فرانسه افت قیمت نفت خام آمریکا به پایین ترین حد در 12 سال گذشته و نگرانی از اقتصاد جهانی را عامل سقوط 3.7 درصدی شاخص سهام در بورس توکیو عنوان کرد.
معاملات در بورس های «شن ژن» و «شانگهای» چین نیز با افت همراه بود به طوری که شاخص«csi300 » در این دو بورس با 1.5 درصد کاهش به سه هزار و 178 تنزل یافت.
شاخص سهام شانگهای «کامپوزیت» نیز با یک درصد افت به دو هزار و 976 واحد سقوط کرد.
شاخص سهام در بورس هنگ کنگ نیز با 3.5 درصد کاهش در 18 هزار 893 واحد بسته شد.
در بازارهای آسیایی قیمت نزولی نفت همچنان ادامه یافت و به دنبال سقوط قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا زیر 28 دلار معامله شد.
هر بشکه نفت آمریکا در معاملات امروز با 3.2 درصد افت 27.55 دلار معامله شد.
بهای نفت خام از سال 2014 بیش از سه چهارم قیمت کاهش داشته که کارشناسان دلایل آن را عرضه بیش از نیاز بازار، تنش بین ریاض و تهران، از سرگیری صادرات نفت آمریکا پس از چهار دهه و بازگشت دوباره ایران به بازار صادرات عنوان می کنند.

منبع:ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 200 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:34

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران از پرداخت پاداش به بازیکنان تیم فوتبال امید ایران در صورت شکست ژاپن در رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک ریو خبر داد. I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:34

ایران آنلاین / در این حکم که بر اساس آن ‌محمود گلزاری به سمت مشاور وزیر در امور خانواده و جوانان منصوب شد همچنین بر هماهنگی و همکاری با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین مأموریت‌های جدید معاون مستعفی امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم در سمت تازه‌اش تأکید شده بود. شورایی که از مردادماه امسال با تأکید ویژه علی جنتی بررسی فروپاشی خانواده‌ها و انحطاط اخلاقی را به شکل جدی در دستور کار قرار داده است. دکتر محمود گلزاری روانشناس، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید در این مدت در جلسات دو هفته یک بار شورای فرهنگ عمومی موضوع تحکیم خانواده به صورت جدی بررسی شده است و طبق آسیب‌شناسی‌های انجام شده قرار است محور اصلی مشکلات احصا شده در برنامه کاری معاونت‌های این وزارتخانه مورد توجه قرار بگیرد. او در گفت‌وگو با روزنامه ایران ضمن بازگویی کلی مشکلات این حوزه از نقش‌آفرینی اقدام‌های فرهنگی برای گره‌گشایی وضعیت موجود سخن گفت؛ وضعیتی که گلزاری معتقد است با همه مشکلات موجود‌ هنوز به مرحله اضطرار و بحران نرسیده است.

در سال‌های اخیر موضوع تحکیم خانواده به صورت جدی در مباحث فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است و در سال جاری بر این موضوع به عنوان تکلیف اصلی شورای فرهنگ عمومی از سوی وزیر ارشاد تأکید شده است. در شرایطی که طبق اذعان برخی منابع به طور میانگین در هر سه دقیقه یک خانواده ایرانی از هم فرومی‌پاشد اقدامات فرهنگی چقدر می‌تواند در حل این بحران نقش‌آفرین باشد.
برای پاسخ به سؤال شما قبل از هر چیز باید تصویری درست از وضعیت موجود ارائه دهیم تا بر اساس آن بتوانیم به تبیین برنامه‌های فرهنگی بپردازیم؛ وضعیتی که با وجود مشکلات بسیار من نمی‌خواهم با لفظ بحران از آن یاد کنم. طبق بررسی ما در شورای فرهنگ عمومی چندین محور به عنوان مشکلات اصلی در مراحل شکل‌گیری خانواده احصا شده است که محور اصلی فعالیت این شورا در 10 ماه گذشته بوده است. طبق تقسیم‌بندی سازمان ثبت احوال جمعیت مجرد کشور به سه گروه تقسیم می‌شودگروه اول جوانان زیر 35 سال و گروه دوم افراد مجرد بین 36 تا 50 سال است که به آنها عنوان تأخیر ازدواج اطلاق می‌شود. گروه سوم  گروه تجرد قطعی است که شامل مجردان 50 سال به بالا می‌شود. متأسفانه در حال حاضر حدود بیش از 5/11 میلیون نفر از جمعیت جوان ما در گروه اول قرار دارند. در این گروه تعداد دختران و پسران تقریباً برابر است اما در گروه دوم و سوم تعداد خانم‌ها بیشتر است. ابراز تأسف من از این باب است که چون این گروه جمعیت فعال کشور است و تشکیل خانواده علاوه بر برکات فردی ثمراتی چون افزایش باروری و بالا رفتن امنیت اجتماعی و دیگر شاخص‌های مثبت در اجتماع را به همراه دارد. در دل این مشکل افزایش سن ازدواج هم مطرح است. در سال‌های اخیر میانگین سن ازدواج در مردان به بالاتر از 30 و در زنان به حدود 29-28 سال هم رسیده است. تمام این آمار و ارقام به مشکل دیگر یعنی مسأله مدیریت رفتار جنسی هم گره خورده است. مسأله بعدی لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج است. سامان دادن به مشاوره‌های قبل از ازدواج دومین بخش از دغدغه ما در روند تشکیل خانواده است البته تأکید می‌کنم که مقصود ما از این التزام به معنای حذف والدین نیست بلکه مثلثی است که یک رأس آن دختر و پسری است که به لحاظ رفتار، سلیقه و مسائل فکری-عقیدتی باید به تفاهم برسند و رأس دوم طبق فرهنگ ایرانی- اسلامی خانواده است.اما با وجود رضایت

متأسفانه ما یکسری آداب و رسوم غلط داریم که بشدت دست و پا گیر هستند. همین مسأله مهریه‌ها، جهیزیه‌ها و... و داستان قدیمی دخالت‌های مادر شوهر و مادر زن و...مشکلاتی از جنس فرهنگ است. زواید نادرست بسیاری دور ازدواج پیچیده شده است که نیاز به اصلاح دارد. <سخن عشق یکی بود ولی آوردند/ این سخن‌ها به میان زمره نادانی چند.> یک ازدواج الهی و پاک و ساده آنقدر دورش پیرایه پیچیده شده است که در جوان‌ها و خانواده‌هاوحشت ایجاد می‌کند

این دو رأس گاهی اوقات یک جوان همچنان نمی‌تواند تصمیم درستی اتخاذ کند چرا که لایه‌های عمیق‌تر شخصیت طرف مقابلش را نمی‌شناسد و در اینجا ضلع سوم این مثلث یعنی جامعه روانشناسی است که می‌تواند تکمیل کننده این شناخت باشد.به عنوان نمونه از همکاری مطبوعاتی مثالی بزنم ارتباط کاری بین فعالان حوزه مطبوعات موجب آشنایی‌‌ و ازدواج برخی از آنها با یکدیگر شده است. اما متأسفانه چون برخی از این شناخت‌ها سطحی و گاهی احساسی بوده مثلاً ممکن است تحت تأثیر حس خوشایند از قلم همکار یا اشتراکات در زمینه‌های فرهنگی و هنری باشد از شناخت لایه‌های پایین‌تر شخصیتی باز می‌ماند و بعد از مدت کوتاهی به گسستگی می‌انجامد. البته من چون با اهالی رسانه سر وکار دارم و تعداد قابل توجهی از آنها به جهت مسائل زندگی به‌بنده رجوع می‌کنند از این اتفاق و جریان مطلع هستم وگر نه ممکن است در عرصه‌های دیگر و شغل‌های دیگر چنین ازدواج‌هایی صورت بگیرد.
آیا آمار دقیقی از پدیده طلاق در بین مطبوعات وجود دارد؟
آنقدر هست که وزارت ارشاد را حساس کند تا چاره‌ای بیندیشد و حمایت‌های مشاوره‌ای برای جوانان حوزه مطبوعات را در برنامه‌های سال 95 خود لحاظ کند. حمایت‌ها که نباید فقط از جنس بن کتاب و کارت هدیه باشد بلکه خدمات مشاوره‌ای هم ضروری است. این اتفاق گویای این واقعیت است که حتی دو جوان تحصیلکرده، فرهنگی و اهل علم هم در انتخاب هایشان، ممکن است اشتباه ‌کنند و باید با مشورت روانشناسانه ویژگی‌های شخصیتی و لایه‌های درونی‌تر را بشناسند. گاهی اوقات پدر و مادرها با وجود آنکه دلسوز و فهمیده هستند احساس و هیجانی برخورد می‌کنند و رأس سوم می‌تواند بین آنها تعادل ایجاد کند. اینجاست که اهمیت مشاوره‌های قبل از ازدواج مشخص می‌شود.
البته مسأله علاقه‌مند کردن مردم به حوزه مشاوره قبل از ازدواج قدم اول است و به نظر می‌رسد قدم بعدی باید سامان دادن به این حوزه‌ باشد. آیا روانشناسان در حوزه ازدواج برنامه و پروتکل واحدی دارند؟
نخیر. من متأسفم که بگویم بسیاری از همکاران من که از تازه فارغ‌التحصیل شدگان این حوزه هستند وارد داستان مشاوره ازدواج می‌شوند در حالی که موضوع تخصصی است و نیاز به تجربه طولانی‌دارد. تأکید من بر مشاوره قبل از ازدواج با کارشناسانی است که تخصص لازم را دارند، با فرهنگ ایرانی- اسلامی آشنا هستند و نسخه‌هایشان نسخه‌های فرهنگ دیگری نیست.علاوه بر این یکی از مشکلاتی که در روند تشکیل خانواده در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه ویژه قرار گرفت بحث ضرورت مشاوره بعد از ازدواج است. ازدواج اگر بخواهد بالغ و سالم شود و زندگی شادابی را تجربه کند مانند یک نوزاد به سه شرط نیاز دارد. یک فرد بالغ و سالم کسی است که اولاً سالم به دنیا آمده است دوم در سال‌های  اول زندگی و کودکی که خیلی آسیب پذیر است بخوبی مراقبت شده و سوم اینکه هنگام ضرورت و نیاز به پزشک مراجعه کرده است. اگر می‌خواهیم یک ازدواج خوب و موفقی اتفاق بیفتد باید انتخاب مناسب باشد و مطمئن باشیم این فرد ورودش به دنیای متأهل‌ها سالم است دوم اینکه باید در 5-4 سال اول مراقبت شود و سوم اینکه اگر دچار مشکل شد مراجعه‌اش به یک روانشناس بهنگام باشد. باید به خانواده‌ها آموزش دهیم همانطور که در هنگام مواجهه با بیماری و افت نکردن تب یک روزه سریع به پزشک مراجعه می‌کنید اگر می‌بینید نوزاد ازدواج‌تان مریض است و اختلاف‌تان به کمتر از یک هفته ادامه پیدا می‌کند مطمئن باشید گذشت زمان مسأله را حل نمی‌کند باید به مشاور مراجعه کنید.در کلانشهری مثل تهران 50 درصد ازدواج‌ها در کمتر از سه سال به طلاق می‌رسد. از سال 80 به این سو منحنی طلاق‌ها صعودی شده و پایین هم نمی‌آید. داستان طلاق و نگرانی‌ها و بحران‌های پس از آن هم که داستان مفصلی است بخصوص برای زنان. متأسفانه هر ساله حدود 15 هزار زن زیر  30‌سال به مطلقه‌های ما اضافه می‌شود.
این مسائل از قبل از ازدواج تا پس از ناسازگاری است. علاوه بر این مسائل فردی یکسری مسائل کلان هم در حوزه خانواده مشکل آفرین است که برای اصلاح آن بیش از هر چیز به ابزارهای فرهنگی و هنری نیاز داریم.
بله متأسفانه ما یکسری آداب و رسوم غلط داریم که بشدت دست و پا گیر هستند. همین مسأله مهریه‌ها، جهیزیه‌ها و... و داستان قدیمی دخالت‌های مادر شوهر و مادر زن و...مشکلاتی از جنس فرهنگ است. زواید نادرست بسیاری دور ازدواج پیچیده شده است که نیاز به اصلاح دارد. <سخن عشق یکی بود ولی آوردند/ این سخن‌ها به میان زمره نادانی چند.> یک ازدواج الهی و پاک و ساده آنقدر دورش پیرایه پیچیده شده است که در جوان‌ها و خانواده‌هاوحشت ایجاد می‌کند. طبق آمار اعلام شده بیش از 45 درصد پسران عمده دلیل دوری از ازدواج را مشکل اشتغال عنوان کرده‌اند و20 درصد هزینه‌های بالای ازدواج؛یعنی دو سوم پسران‌ به دلیل مسائل اقتصادی تن به ازدواج نداده‌اند. الان در یک کلاس 20 نفره دانشجویان کارشناسی ارشد فقط سه دانشجو دختر ازدواج کرده‌اند. در این بازار تقاضای زیاد هم بالای 700 سایت غیر‌قانونی و مشکل‌دار کالاهایشان را عرضه می‌کنند. به شکل جدی به فعالیت این سایت‌ها ورود کرده‌ایم و در نشست‌هایی که داشتیم هیچکدام نتوانستند ما را قانع کنند که روش‌شان علمی، اسلامی و منطقی است و برخی هم که مشکل جدی اخلاقی دارند.
شما در صحبت‌هایتان به مشکلات اقتصادی، اجتماعی، همسان‌گزینی و آداب و رسوم غلط اشاره کردید. آیا در این حوزه خلأ قانونی نداریم.
اتفاقاً بخش مهم دیگر مشکلات قانونی است. یک سری از قوانین حوزه ازدواج باید اصلاح شود.یک سری از این قوانین غیرکارشناسانه شناسایی شده است و مجلس باید به شکل جدی کار گروهی را برای اصلاح قوانین حوزه خانواده تشکیل دهد.

در حوزه سینما تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است مسأله سینمای خانواده در طول این سال‌ها از سوی معاونت سینمایی به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است و پیشنهاد داده‌ایم همانطور که جشنواره فیلم کودک و جشنواره فیلم نوجوان داریم جشنواره سینمای خانواده هم مد‌نظر قرار بگیرد.در سال‌های گذشته متأسفانه فیلم‌هایی ساخته شد که پرداختی تلخ به موضوع خانواده داشت. خیانت و عشق‌های مثلثی در آثار سینمایی در سال‌های قبل زیاد شده بود

در هر صورت این واقعیت (طلاق) بنا بر دلایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نداشتن آموزش‌های لازم زیاد شده است هر چند که بخشی از جامعه‌شناسان هم آن را گذار طبیعی از سنت به مدرنیته عنوان می‌کنند.  برای کمتر شدن آسیب‌های این بحران برای کسانی که مبتلا به این مشکل هستند چه چاره‌ای اندیشیده‌اید.
بله برخی بر اساس این نظریه از روانشناسان می‌خواهند که خیلی وارد این حوزه‌ها نشوند چرا که به گمان آنها مشکل طبیعی و بر‌اساس ضرورت‌های اجتماعی اتفاق افتاده است. همانطور که اشاره کردید به هر دلیل طلاق‌ها زیاد شده است و سالی هزاران مطلقه وارد جامعه می‌شوند که خودش یک سونامی و زلزله‌ای بزرگ برای ارکان خانواده و جامعه است. بخصوص برای دختران که یک‌باره دچار اضطراب شدید نسبت به آینده، حسرت و افسردگی شکست نسبت به گذشته می‌شوند. ما باید برای سامان دادن به مسائل مطلقه‌ها فکر بکنیم. باید برنامه‌ریزی کرد که اگر اشتباه کرده‌انددوباره به زندگی اول بازگردند و اگر نه، شانس ازدواج مجدد را داشته باشند.
خب تا به اینجای صحبت‌ها، شما شمایلی کلی از وضعیت موجود ترسیم کردید و به قولی مسأله برای ما تفهیم شد. حالا برویم سراغ پاسخ آن و سؤال اول ما یعنی گره‌گشایی این مسائل با رویکردهای فرهنگی. در شرایطی که سرمنشأ این مشکلات مسائل اقتصادی و اجتماعی است وزارت ارشاد و بخش فرهنگی جامعه چطور می‌تواند مؤثر واقع شود در رفع این مشکلات و بر خلاف اعتقاد شما این بحران؟  
طبعاً مسائل اقتصادی، اشتغال و مسکن مربوط به این وزارتخانه نیست اما ما جوان‌هایی داریم که با‌وجود امکانات کامل ازدواج نمی‌کنند یا اگر هم ازدواج کرده‌اند طلاق می‌گیرند، پس وقتی پای اقتصاد به میان می‌آید و این‌قدر پررنگ نیست، بار مسئولیت بر دوش حوزه فرهنگ است.یکی از مهم‌ترین کارهایی که وزارت ارشاد البته با همکاری نهادهای فرهنگی دیگر باید انجام دهد، مسأله افزایش رغبت جوانان به ازدواج  و تبیین اهمیت آن برای خانواده است. باید ترس و واهمه‌ای که نسبت به ازدواج ایجاد شده از بین برود و برکات خانواده از نظر علمی، اسلامی و شناختی به جوانان یادآوری شود. مسئولیت وزارت ارشاد فرهنگ‌سازی برای افزایش رغبت جوانان به ازدواج، نشان دادن بهره‌های مهم یک ازدواج موفقیت‌آمیز و معرفی الگوهای موفق در عرصه ازدواج است البته در این حوزه به واقع بیش از وزارت ارشاد، صدا و سیما نقش دارد و همچنین دیگر رسانه‌ها. همکاران ما در مطبوعات آمادگی دارند و این توقع هم وجود دارد که راجع به مباحث خانواده نکاتی هماهنگ و مثبت را ترویج کنند اما گاهی اوقات برخی مطبوعات ممکن است اخباری را منتشر کنند که از نظر ما اخبار سیاهی است و مردم را می‌ترساند یابرخی مواقع برخی اخبار روزنامه‌ها را زرد می‌کند چرا که نمی‌دانند یک واقعیت را چگونه بیان کنند. اگر مطالب خوب، قانع‌کننده و مطابق با فرهنگ در اختیارشان قرار بگیرد مسلماً با روش‌هایی که علمش را دارند آن را بخوبی به مردم انتقال خواهند داد. در همین راستا طبق توافق معاونت مطبوعاتی، قرار است بامدیران مسئول مطبوعاتی که در حوزه اجتماعی و خانواده فعال هستند، جلسات هم‌اندیشی ماهانه داشته باشیم. برنامه دیگر حمایت از مطبوعات فعال در این حوزه است تادر بسته‌های سال 95 جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

علاوه بر این با حمایت وزیر محترم ارشاد کارگروهی با عنوان «خانواده و جوانان» متشکل از نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف ارشاد از جمله مطبوعات، هنری، فرهنگی، سینمایی، کانون‌های فرهنگی مساجد، معاونت قرآن و عترت و... انجمن سینماگران جوان، بنیاد فارابی و... تشکیل شده است. در حوزه معاونت فرهنگی قرار است کتاب‌های حوزه خانواده تشویق و ترویج شود ما به ساخت آثار فاخر موسیقایی در این حوزه نیاز داریم و همچنین به همکاری‌هایی در حوزه تئاتر که اتفاقاً کارهای خوبی هم شده است و با وجود انتقاداتی که در برخی رسانه‌ها مطرح شد به هیچ عنوان تضعیف کننده خانواده نیست.در دوره‌ای که در حوزه وزارت ورزش و جوانان مشغول فعالیت بودیم از آقای مجید انتظامی دعوت کردیم تا سمفونی‌ای با موضوع خانواده بسازند، برآورد بودجه کردیم و تا پای قرارداد نهایی هم رفتیم اما با سنگ‌اندازی‌هایی که شد به سرانجام نرسید. در حوزه معاونت قرآن و عترت هم قرار شده مؤسساتی که از این معاونت مجوز فعالیت می‌گیرند در حوزه‌ترویج و تشویق و ترغیب خانواده به شکل ویژه فعالیت کنند. همچنین در بخش کانون فرهنگی مساجد مقرر شد در کارگروه مستقلی از ظرفیت مسجد و تقدس و اعتبار آن در فرهنگ‌سازی برای حوزه‌های آموزش و مشاوره خانواده با همکاری روحانیت استفاده شود. در شورای فرهنگ عمومی کشور که با مدیریت وزیر محترم ارشاد و حضور حدود 30 معاون تام الاختیار دستگاه‌های اجتماعی- فرهنگی کشور برگزار می‌شود آقای جنتی تأکید داشتند که تمام مباحث شورای فرهنگ عمومی در سال 94 به موضوع خانواده اختصاص داشته باشد. بر این اساس از ابتدای سال به صورت یک هفته در میان این مباحث در شورا پیگیری می‌شود. کار شورای فرهنگ عمومی ایجاد هماهنگی و حساس کردن دستگاه‌ها نسبت به خانواده است و اهتمام خوبی هم وجود دارد تنها نگرانی ما این است که متأسفانه در برنامه ششم توسعه تمرکز جدی روی این موضوع نشده است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و هیأت دولت که نگاه تأکیدی بر موضوع خانواده دارند برای اختصاص بودجه در این حوزه تدبیر کنند.
همیشه سینما به عنوان یکی از مکان‌ها یا سرگرمی‌های خانوادگی شناخته شده و از سوی دیگر با توجه به اهمیتی که نهاد خانواده دارد فارغ از ژانر و نوع روایت و ساختار، اغلب فیلم‌هایی که بر پرده سینما به تماشا می‌نشینیم به خانواده و مسائل آن ارتباط دارد. در بند 2-14 از فصل اول دفترچه «رویکردها، راهبردها و سیاست‌های سازمان سینمایی» که بهار 93 منتشر شد تحکیم نهاد خانواده و روابط خانوادگی و بین نسلی به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان مطرح شده است. ارزیابی کلی شما از آثار سینمایی کشورمان با محوریت خانواده چیست؟
در حوزه سینما تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است مسأله سینمای خانواده در طول این سال‌ها از سوی معاونت سینمایی به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است و پیشنهاد داده‌ایم همانطور که جشنواره فیلم کودک و جشنواره فیلم نوجوان داریم جشنواره سینمای خانواده هم مد‌نظر قرار بگیرد.در سال‌های گذشته متأسفانه فیلم‌هایی ساخته شد که پرداختی تلخ به موضوع خانواده داشت. خیانت و عشق‌های مثلثی در آثار سینمایی در سال‌های قبل زیاد شده بود. یادمان باشد یکی از تلاش‌های جدی‌رسانه‌های بیگانه و بخصوص شبکه‌های ماهواره‌ای تضعیف خانواده است و با برنامه و نقشه‌ای جدی بناست که افراد را نسبت به خانواده سست کنند؛ بی‌وفایی، روابط فرازناشویی و ساده گرفتن داستان طلاق تم مشترک اغلب این آثار است و ما هم نمی‌توانیم این طرف همین کار را بکنیم. بله بحران‌های ما زیاد است و باید بحران‌‌ها را نشان بدهیم. ضمن اینکه نباید فیلم و سینما هم جنبه و شکل و شمایل نصیحت‌گونه بگیرد. باید با همان ابزار هنر و با ظرافتی هنرمندانه هر محتوایی را القا کنیم مثل فیلم «طلا و مس» که بروز بیماری و مشکل خانوادگی را در یک ارتباط عاطفی به زیبایی به تصویر کشید یا کارهای آقای میرکریمی که نگاه‌های مثبتی دارد و ارتباط صمیمی و زیبا و طبیعی را نشان می‌دهد مثل «به آهستگی» و «یک حبه قند».فضای همه فیلم‌ها هم قرار نیست گل و بلبل باشد، مشکلات را هم می‌شود مطرح کرد البته با عنایت به اینکه خانواده پایدار بماند. در حوزه معاونت سینمایی قرار شده توجه به خانواده و ابعاد مثبت خانواده مورد توجه قرار بگیرد. ما در جلساتی که با دوستان سینمای جوان، مدیر عامل محترم بنیاد سینمایی فارابی و دکتر ایوبی داشتیم همگی اعلام آمادگی کردند که در سال آینده حوزه سینما در مبحث خانواده قوی‌تر ظاهر شوند.
در صحبت‌هایتان به نقش شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کردید گرچه نمی‌توان مقصر اصلی تمام مسائل اشاره شده را فعالیت این شبکه‌ها عنوان کرد. به هر حال بر اساس مقتضیات شرایط اجتماعی و اقتصادی و همچنین فرهنگی در سال‌های اخیر مسائل تازه‌تری مثل خیانت، ازدواج مجدد یا پنهانی به سوژه بسیاری از آثار سینمایی تبدیل شده است؛ واقعیت‌های تلخ جامعه که فیلمسازان اجتماعی نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند اما اغلب این آثار با انتقاد برخی رسانه‌ها به بهانه هجمه به کیان خانواده و بعضاً توقیف مواجه می‌شوند.آیا باید به این بهانه از بیان واقعیت‌ها چشم‌پوشی کرد؟
البته این اتفاق در خصوص تمام آسیب‌های اجتماعی صدق می‌کند. باید در پرداخت به یک آسیب اجتماعی به عوامل و علائم هم اشاره کرد. ما در ساده‌ترین طبقه‌بندی در پیشگیری عوامل را به سه دسته اولیه، ثانویه و سوم تقسیم می‌کنیم. به عنوان مثال برای جوانی که در 19 سالگی شیشه مصرف می‌کندعلم روانشناسی می‌گوید عوامل این اتفاق را باید از 5-4 سالگی‌ جست‌و‌جو کرد، مسلماً این فرد در خانواده، محله و اجتماعش بحران‌هایی داشته که او را آرام آرام مستعد کرده است. پس عوامل خطر عواملی هستند که بالقوه خیلی سال‌ها قبل از ورود یک فرد به یک آسیب وجود دارند. اگر خطی بین آسیب و سلامت بکشیم وقتی فرد به آن سوی مرز سلامت نزدیک شود مرحله دوم است که در اینجا به جای علامت با علائم خطر سر و کار داریم و با بی‌توجهی به این علائم، هشدارها و زنگ خطرها یک فرد به مرحله سوم یعنی آسیب وارد می‌شود که باز هم نمی‌توان گفت ناامیدکننده است و آب از سر گذشته است بلکه باید تلاش زیادی بکنیم تا فردبرگردد؛ البته به جامعه سالم. کاش همانند یک راننده با تجربه که گوشش به علائم مشکوک اتومبیل‌اش آشناست ما پدر و مادرها بموقع صداهای مشکوک را از رفتار فرزندان‌مان دریافت کنیم. هفته گذشته در صفحه حوادث از خودکشی پسر نوجوانی خبر دادند که علت آن‌سوء‌استفاده جنسی صاحب کارش عنوان شده بود؛ آزاری که حدود 6-5 ماهی گریبانگیر این جوان بوده بدون اینکه خانواده‌اش متوجه تغییرات رفتاری او شوند این همان بی‌توجهی به علائم خطر است. در مواجهه با چنین واقعیت‌هایی سینماگر خوب ما باید چه کار کند؟ دیکته کنیم که اصلاً وارد آسیب‌ها نشود که نمی‌شود چرا که هنرمند چشم بینای جامعه است برای آگاهی دادن و روشن کردن ذهن مردم. آیا به لحظه غرق شدن و معضل‌هایی مثل خیانت ورود نکند؟ نخیرمی‌تواند یک شات بیاورد اما با ظرافت‌های خاص بک‌گراندی از عوامل و علائم این خطر را بازگو کند تا خانواده‌ و مخاطب در زمان خروج از سالن‌های سینما فقط با یک خیانت و بحران روبه‌رو نشده باشند بلکه نسبت به عوامل این آسیب حساس‌تر شود. به عبارت دیگرنشان دادن زمینه‌های شکل‌گیری و عوامل اولیه کاری هنرمندانه است. در همین مسأله خیانت ثابت شده است فردی که بعد از ازدواج رابطه خارج از چارچوب دارد، گذشته‌ای مستعد برای این امر داشته است. می‌توانیم در سینما  به این موضوع بپردازیم، هیجانات لازم را هم داشته باشیم اما نگاه کارشناسانه و عالمانه به این قضیه حفظ شود.
در صحبت‌هایتان نسبت به غفلت خانواده از علائم خطر هشدار دادید وضعیتی که پیامد واگرایی در خانواده و جامعه است. رویکرد آسیب‌شناسانه به دلیل قابلیت‌های دراماتیک بیشتر به سوژه فیلم تبدیل شده‌اند و ما کمتر شاهد فیلمی درباره خود خانواده و کارکردهای مثبت آن هستیم.اگر بخواهیم تصویر همدلانه از بافت سنتی خانواده نشان بدهیم و کارکرد اجتماعی و مثبت خانواده را یادآوری کنیم، این دعوت به هم‌گرایی در جامعه‌ای که به نظر می‌رسد مردمانش در لاک خود فرو رفته‌اند و همدیگر را فراموش کرده‌اند چطور باید بیان شود تا تصویر باسمه‌ای و شعاری نباشد؟
باید با توجه به اقتضائات زندگی مدرن، راه حل‌ها را نشان دهیم و بهترین راه نشان دادن الگوهایی است که در همین زندگی مدرن زندگی موفقی دارند. متأسفانه امروزه ارتباط فامیلی خیلی کم شده است و به مفهوم اسلامی صله رحم، صله رحم سازنده نیست. در دیدگاه دینی اعلام می‌شود که صله رحم طول عمر را زیاد می‌کند اما این روایت از نوع ارتباطات امروزه ما فاصله دارد چرا که آنقدر چشم و هم‌چشمی و نیش و کنایه وجود دارد که عمر را کم می‌کند. اما در همین دوره هم خویش و اقوام و آشنایانی هستند که در یک فعالیت خیرخواهانه و یا کار آموزشی و تفریحی بدون ورود به تکلفات در فضای پرتفاهم با هم مشارکت دارند. این الگوها را پیدا کنیم و به شکل واقعی و باورپذیر به مردم نشان بدهیم،در زندگی مدرن هم نشان دهیم نشودمثل داستان ترویج و تشویق به فرزندداری‌که تصویری از یک خانواده 10 نفره را در حال خوردن نون و پنیر و هندوانه نشان می‌داد و خانواده پر جمعیت را با مفهوم فقر و نداری گره زده بود!
بر اساس مقتضیات زندگی شهری و صنعتی شاهد تحول در ساختار معیشتی و خانوادگی هستیم و تصور امروز ما از خانواده متفاوت از تصویری است که در دهه 60 از خانواده ایرانی شاهد بودیم. به اعتقاد شما چه معضلاتی ماحصل چنین تغییراتی است و باید به عنوان هشدار مورد توجه فیلمسازان و برنامه‌سازان صداوسیما قرار بگیرد.
یکی از اشکالات مهم در ارتباطات اجتماعی ارتباط کلامی آزاردهنده است، شوخی‌های نابجا، تکه‌پرانی و کنایه‌زنی و مقایسه کردن‌ها بی‌مورد و... همگی بر ارتباطات ما اثر گذاشته است. مردم جامعه ما باید یاد بگیرند که ارتباط‌های غیرکلامی الزاماً هزینه‌بر نیست و می‌توان بدون تکلف‌ها دورهمنشینی‌های سازنده داشت. یک نکته آزاردهنده این است که متأسفانه این روزها خانواده‌‌ها از هم حساب می‌برند یعنی مواظب هستند حتی طلاق‌شان را نزدیک‌ترین‌ها هم باخبر نشوند برای اینکه باید منتظر طعنه‌زنی باشند انگار همه منتظرند اتفاق بدی بیفتد و شماتت کنند. در بروز مشکلات غریبه‌ها را که نمی‌شناسیم و از خودی‌ها هم حساب می‌بریم و این‌گونه دائم از هم فاصله می‌گیریم. باید تربیت شویم که دیگران از همنشینی و ورود به خانه ما احساس آرامش و امنیت بکنند. مانند روانشناسی باشیم که مراجعه‌کننده آرامش و امنیت دارد و وقتی که می‌رود امیدوار است؛ فرمولش هم این است که ما شماتت و تحقیر نمی‌کنیم. حرف‌هایمان نه با استناد مستقیم به قرآن و حدیث است و نه تبلیغ اندیشه‌های خودمان./روزنامه ایران

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:34